tiistai 17. kesäkuuta 2014

Langanvaihto nro 1.

Hyi olkoon, että täällä Helsingissä on ainakin kylmä ilma. Aamulla satoi rakeita, välillä satoi ja paistoi... Ajeltiin tuossa äskettäin alkuillasta pyörällä (käytiin kierrätyskeskuksesta mulle mummo-pyörä), ja rassailtiin vielä uudet lukot pelit ja vehkeet paikoilleen. Hrrrr...

Aamulla testailin vähän hammaslankaa ylähampaisiin, ennen hampipesua. Huh, en saanu menemään läpi edes. Koski nimittäin.. naureskelinkin, että ihan kuin mun hampaat tietäis, mitä tuleman tänään pitää...sillä ne tuntui jotenkin aroilta. Pitää yrittää sitä lankaa joku toinen päivä. Paremmalla onnella.

Odotin tänään hetken ylimääräistä klinikan aulassa, ei ollut ajat ihan aikataulussaan..mutta eihän mulla mitään kiirettä ollut :) Näin myös jonkun tytön, jolta todennäköisesti oli otettu juuri raudat pois. Mulle tuli niin melkein itku silmäkulmaan, että oonkohan mäkin sitten niiiiiiin iloissani, kun tää projekti on valmis. Tyttö peilaili käytävän päässä oleviin pariin peiliin ja oli yhtä hymyä :) Vitsi, tuli niin hyvä fiilis itsellekin. Kun tietää, mitä tuleman pitää!

Asiaan: Tänään oli ensimmäinen langanvaihto. Oikoja kertoi kojeistuspäivänä, ettei se satu yhtään. EIPÄ! Mulla ainakin koski. Sitä hän kyselikin, ilmeisesti mun ilme kertoi enemmän siinä maatessa. Tuntui, kun ois se hammas samalla lähteny nappuloineen irti. Samalla hän vaihtoi uudet kumilenksut. Vaihtoehtona olisi ollut ottaa metalliset lenkit, mutta koska kipua oli minulla ollut, hänen intuitio kuulemma sanoi ("Kysytääs potilaalta"), että laitetaan kumiset :D Kivaa. Ja muutenkin, aspa-duunissa ihan kiva, kun on vähän huomaamattomammat :) Oikoja kyseli myös kuulumisia; kuinka hampaiden kanssa on mennyt, onko ollut kipua...muuta en tähän hätään enää edes muista.

Lisäksi, hän laittoi pari uutta metallikiinnikettä poskihampaisiin, jotta saadaan enemmän "tuntumaa". Luulin ensin, että hän ottaa ne "nykyiset" metallikiinnikkeet ja vaihtaa niihin sitten nuo vaaleat, mutta luulinpa väärin. Eli metallisia "loppukiinnikkeitä" on nyt poskissa 2+2 (=enemmän putsattavaa :D ) Hah!

Langanvaihdon jälkeen alkoi tuntumaan siltä, kuin sydämeni olisi pompsahtanut ylähampaisiin jyskyttämään. Sen enempää niitä ei ole vielä tän illan aikana koskenut. Ilman särkylääkettä olen siis nyt ollut :) Jes! Kyllä se tästä.



Uusi lanka :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti