lauantai 17. tammikuuta 2015

Fiiliksiä

Tällä viikolla käväsin tiistaina klinikalla jälleen. Vuorossa oli alalangan vaihto/tsekkaus. Yläpuolelle ei tällä kerralla tehty mitään. Viime kertaisesta hehkutuksesta huolimatta, toinen oikoja ei päässyt paikalle tänään! :D Eikä sen kummemmin käyty läpi hiontajuttuja. Yläpuolelle päästään kunnolla käsiksi, kunhan alapuoli on hyvässä vaiheessa.

Tän hammasprojektin aikana olen ottanut joka käynnin jälkeen kuvan, jotta näkee, mitä muutoksia tullut tai mitä roinaa hampaiden seuraksi on laitettu! :D Tsekkaa kuvat alla!

Kun tarkasti katsoo kahdessa etummaisessa alahampaassa on ienvetäymää. Sitä on ollut jo projektin alkaessa (kiitos itselleni, kun olen harjannut hampit niin kovaa! :D) ja tässä matkan varrella vetäytymät ovat kasvaneet. Alaikenet tuntuivat käynnin jälkeen, varsinkin seuraavana päivänä todella inhottavilta. Jotenkin kiristi. Osasyynä varmaan ovat juuri nuo vetäytymät, kun niille ei tässä vaiheessa voi tehdä mitään. Ainoastaan on muistettava todella hyvä hammashygienia, kuten aina.

Mutta silti. Arvatkaa pelottaako mua! Kuten kuvassa näkyy, toi huulen "jänne" on melkein jo tuossa vetäytymässä kohta... mitäs sitten. Mulla melkein tuli itku silmiin (:D), kun kysäsin mahdollisesta korjauksesta. Oikoja on siis jo aiemmin sanonut, että mahdollisesti joutuu aina jokusen asiakkaan lähettää konsultaatioon Hus:iin. Ja mä taidan olla yksi heistä! Mun pelkokerroin laski siinä vaiheessa, kun kysäsin, että tehdäänkö korjaus nukutuksessa. Kuulemma ei tehdä, vaan paikallispuudutuksessa. Huh ja jes! :) Mä en oikein innostu ajatuksesta, että joutuisin kunnon leikkaukseen, no way. Jos nää asiat (eli korjausmuodot) vielä tässä muuttuu suuntaan tai toiseen, niin mä kohta pidän ton hiton vetäytymän...

Sitä taas sitten tiedä, mitä se sitten kustantaa. Konsultaatio kuulemma on jotain 100€ luokkaa. Mut kaikki maksaa, mikäpä sitä ilmaista olisi :)



130115





Koska tämä vetäytynyt hammas on joutunut aikamoiselle rasitukselle, kun saatiin se oikeaan suuntaan, niin nyt se on "paikallaan" ja tuo oikeanpuoleinen toveri sai koijin (eli kynän jousen:D ) kaveriksi, joka sitten tunkee tuota koloa umpeen, josta olenkin jo aiemmissa kirjoituksissa maininnut.

Oikojan mielestä tää mun ienvetäytymä on sen verta special tilanne, että halusi ottaa kunnon valokuvat niistä. (Nuo kuvat ei oo hänen ottamiaan)

Mutta niin. Kiristävää tunnetta ei ole myöskään helpottanut se, että miltei ensimmäistä kertaa koko projektin aikana, olen joutunut käyttämään vahaa enemmän kuin arvelin joutuvani. Alapuolen oikealle puolelle olen saanut pari aftaa (?)..ilmeisesti joku braketti on ottanut liikaa kontaktia limakalvoille :( Buu. Aiemmin ei mitään. Sain sitten "kokea", miltä tuntui hoitaa niitä tänään sellaisella aftapuikolla. Tai miksikä sitä sitten kutsutaankaan. Kirveli ihan hitosti! Toivottavasti ne lähtee siitä paranemaan! :)

Parin viikon päästä onkin jo uusi tsekkausaika. Katsotaan, mitä silloin tapahtuu!

Kuulemisiin! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti